Translate

Friday, December 21, 2012

Barcelona

Hello my dears!
As you are reading this post, I've probably arrived in London. I'll be spending the weekend here and on Monday I'll be back home, just in time to prepare my yearly tradition of baking my special cookies for the Christmas table! I do this every year with my little cousin. She's only 12 and a half years old and I just hope that someday she'll look back and remember these fun times as I don't see her a lot over the week... she's with school and I'm also busy with work, blog, the house, etc...
Anyway, here is the blog post you've been waiting for! My review on the trip I took to Barcelona on the 6th of December, where I stood for 5 lovely days.
I seek the greatest offers, and I make sure that I spend more money on clothes and fun than on hotels and flight. I always save a lot of money on these things cause, in my opinion, you go to a place for fun, sightseeing and shopping, so there is no need to spend a fortune ( at least not at my age), on 5 stars hotels or expensive flights. To tell you the truth I spent about 36 € (yes, you are reading it right) on the plane tickets and about 90 € the hotel room for 4 nights.
I stood at Hotel Medium Abalon, close to the metro station Sant Pau-Dos de Maig  It wasn't the best of hotels, but it was ok - clean and tidy, except for the bed which had a very bad mattress that hurt my back a little and the fact that I could hear everything through the walls, but besides that, no problem!
Here are some pictures I'd like to share with you guys from my trip.


Bonjour mes chéris!
Comme vous lisez ce post, j'ai probablement arrivé à Londres. Je vais passer le week-end ici et lundi je serai à la maison, juste à temps pour mon tradition annuelle de préparer mes gâteaux spéciaux pour la table de Noël! Je le fais chaque année avec mon petite cousine. Elle n'a que 12 ans et demi et j'ai l'espoir qu'un jour elle va se souvenir de ces moments de joie parce que je ne le vois pas beaucoup au cours de la semaine ... elle est avec l'école et je suis aussi occupé avec le travail, blog, la maison, etc ..
Quoi qu'il en soit, voici le blog poste que vous avez attendu! Mon avis sur le voyage que j'ai fait à Barcelone le 6 Décembre, où je me trouvais pendant 5 jours très agréables.
Je cherche les meilleurs offres, et je m'assure que je dépenser plus d'argent sur ​​les vêtements et le plaisir que sur les hôtels et les vols. J'ai toujours économiser beaucoup d'argent sur ​​ces choses parce que, à mon avis, vous allez à un endroit pour le plaisir, visites et de shopping, de sorte qu'il n'est pas nécessaire de dépenser une fortune (du moins pas à mon âge), sur les hôtels 5 étoiles ou les vols coûteux. Pour vous dire la vérité, j'ai dépensé environ 36 € (oui, vous le lisez bien) sur les billets d'avion et environ 90 € la chambre d'hôtel pour 4 nuits.
Je me suis logé à Medium Abalon Hôtel, près de la station de métro Sant Pau Maig-Dos. Ce n'était pas le meilleur des hôtels, mais il était correct - propre et bien rangé, à l'exception du lit qui avait un matelas très mauvaise qui m'as fait mal au dos un peu et le fait que je pouvais entendre tout à travers les murs, mais à part ça, pas de problème!
Voici quelques photos de mon voyage que je voudrais partager avec vous.

-From the hotel-




- Playa Barceloneta -





What I wore:
- Zara booties, pants and poncho 
- H&M bag

Qu'est-ce que je portais:
- Bottines , pantalon et poncho de chez Zara
- H & M sac














7 comments:

  1. I'd love to visit it too:) Nice pics, I like your pants! xo

    ReplyDelete
  2. It looks like a wonderful trip! The pictures are gorgeous. I hope you're having a great time :)
    the-creationofbeauty.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Cute poncho ;)

    http://semjeitonenhum.blogspot.pt

    ReplyDelete
  4. I love that poncho! And Barcelona is a beautiful city you are very lucky!

    Check out my latest post about New Years Eve!


    XOXO
    Charlotte

    ReplyDelete
  5. I love Barcelona! Sounds like a wonderful trip and I'm sure your cousin will have wonderful memories of baking with you.
    xo
    girlintheyellowdress.com

    ReplyDelete
  6. J'adore les photos, elles sont vraiment jolie :) Passe de bonne fête :)

    ReplyDelete

Thank you for your lovely comments! And from now the word verification is up due to spamming ...
I hope you will visit again my blog :)